YouTube обяви създаването на фонд за 100 млн. долара, който ще плаща на най-популярните създатели на видеа в нейния нов конкурент на TikTok, наречен Shorts, пише CNBC.
„The Shorts Fund е само първата крачка от нашето пътуване към изграждането на дългосрочен модел за монетизиране на Shorts в YouTube”, посочва компанията в публикация в блога си. YouTube допълва, че фондът ще започне работа в следващите месеци.
Новините се появиха в момент, в който YouTube се опитва да увеличи броя на потребителите си и на създателите на кратки видеа, който е отговорът на компанията на TikTok, Snap и Reels на Instagram. YouTube е поредната компания, която ще използва специален фонд, с който да се опита да привлече инфлуенсъри в своята мобилна платформа. Компанията твърди, че ще раздели 100-те млн. долара от фонда в през следващите месеци и през 2022 г.