"Losing My Religion" на R.E.M. надхвърли 1 милиард гледания в YouTube

28 Септември 2022

Няма да е преувеличено ако кажем, че сюрреалистичният музикален видеоклип (както е наричан от Billboard) към класиката на R.E.M. от 1991 г., "Losing My Religion" е един от най-емблематичните в историята и той вече официално е част от клуба на милиардерите в YouTube.

Представена на света през февруари 1991г., режисираната от Tarsem Singh визуализация печели шест отличия на MTV Video Music Awards през 1991 г. (Видео на годината, Най-добро групово видео, Пробивно видео, Най-добра художествена режисура, Най-добра режисура и Най-добър монтаж) и награда Grammy за Най-добър музикален клип. А песента, част от албума "Out of Time", достига №4 в Billboard Hot 100, първото място в Mainstream Rock чарта, донася на R.E.M. приза на Националната академия за звукозапис на САЩ за Най-доброто поп изпълнение от дуо или група с вокал и е част от класацията на списание Rolling Stone "500-те най-велики песни на всички времена".

Такъв успех в най-голямата видеоплатформа вече постигнаха: "November Rain" и "Sweet Child O' Mine" на Guns N' Roses, "Take On Me" на a-ha, "Smells Like Teen Spirit" на Nirvana, "Zombie" на The Cranberries, "I Will Always Love You" на Whitney Houston, "What's Up" на 4 Non Blondes, "It's My Life" на Bon Jovi, ''Billie Jean" на Michael Jackson, ''Never Gonna Give You Up'' на Rick Astley, "Bring Me To Life" на Evanescence и ''I Want It That Way'' на Backstreet Boys. Видеото към "Bohemian Rhapsody", чиято премиера е през 1975 г. пък е първият музикален клип пуснат през 70-те години, който мина границата от 1 милиард гледания (юли 2019-а).

Прочетете още